“Szeretem a káoszt” – interjú Yngomával

A technót a dinamikája és az időtlensége miatt szereti, a mai napig sokat merít kortárs táncos múltjából, és hiszi, hogy a kitartás és a nyitott szemmel járás idővel meghozza gyümölcsét. Yngoma már lassan egy évtizede szereplője a hazai és európai underground elektronikus zenei szcénának, egyedi szettjeivel az élet és a valóság változékony voltát kívánja érzékeltetni és  mindig szívesen mozdítja ki  a közönséget egy kicsit a kényelmi zónájából. Egy ilyen szettben a holnapi Külvárosi Open-Air Technón lehet részünk, de még előbb volt olyan kedves, hogy válaszolt néhány kérdésemre:

Farkas Edina azt írta rólad nemrégiben, hogy szettjeid egyik lényege, hogy a hallgatót „kizökkentsd a komfortzónájából.” Igaz ez? Ha igen akkor mit jelent kizökkenteni a hallgatókat ebből a bizonyos komfortzónából?
Ez így van, szeretem zenén belül a különböző hangulati elemeket váltogatni, szeretem a kiszámíthatatlanságot, a káoszt, a kedvenc djimre is illenek ezek a leírások. A komfortzónából való kizökkenés mögöttes tartalma számomra az, hogy az életben bármi megváltozhat egyik percről a másikra. Ezt a szélsőséget közvetítik a szettjeim (többek között).

Tudtad, hogy jön a kérdés, de: milyen nőként ebben a szakmában? És, hogy látod a női dj-k/elektronikus zenészek jövőjét?
Igen, már vártam :). Sok női előadót kérdeztek ebben a témában itthon és nagy újdonságokat én sem tudok hozzáfűzni. Tény, hogy nőként hamarabb felfigyelnek rád és nagyobb az érdeklődés. Hosszútávon azonban én nem teszek különbséget férfi és nő között. Vallom, hogy aki kitartó, szorgalmas és nyitott szemmel jár a világban, annak előbb-utóbb megjön a szerencséje.

Úgy tudom, már lassan tíz éve benne vagy a hazai és külföldi underground szcénában. Mesélnél arról egy kicsit, hogyan indultál el utadon, esetleg mi volt az a pillanat, amikor beleszerettél a technóba?
Körülbelül 11 évvel ezelőtt kerültem közelebbi kapcsolatba az elektronikus zenével. A technóval való szorosabb kötődésem kialakulása is erre az időszakra datálható. Tetszett a dinamikája, a sokszínű felhasználhatósága és az időtlensége. Rá két évre kezdtem el zenélni egy kedves barátom hatására. Vele sok sikeres bulit szerveztünk Szlovákiában és eléggé inspiráló volt látni, hogy külföld felé is lehet, sőt, érdemes nyitni. Elkezdtem különböző külföldi fórumokat keresni, regisztrálni magam különböző adatbázisokba és ennek köszönhetően sok pályázati lehetőség jutott el hozzám. A külföldi fellépések megszaporodásával természetesen itthon is nőtt az érdeklődé, aztán ment minden szépen a maga útján.

Számos országban megfordultál már, számos klubban. Legjobb fellépési élmény? Esetleg legrosszabb?
Legjobb fellépési élmény természetesen a brüsszeli FUSE volt, ahová egy dj versenyen keresztül jutottam el. Nagyon nagy megtiszteltetés volt egy ilyen helyen játszani. A sztori pikantériájához hozzátartozik, hogy az akkor még ismeretlen Nina Kravitz is részt vett a versenyen és pont előttem zenélt :). Emlékezetes ezen kívül még a bécsi Play.FM rádió stúdiójában történő zenélés, ahol szintén rengeteg ismert és elismert előadó megfordult. Rossz élményem külföldön nem volt, érdeklődő nyitottsággal, szeretettel fordultak felém.

Mi az, ami a legjobban inspirál?
Mostanában elég sok kortárs tánchoz kapcsolódó videót és előadást nézek. Magam is táncoltam 8 évig és örülök, hogy ha csak ezen a szinten is, de picit visszatért az életembe ez a motivációs forrás. Zenei szinten is rengeteget ad. Ezen kívül említeném az utazást, különösen olyan helyszínekre, ahol megélhetem, hogy egy teljesen más valóságba csöppentem.

Ha stílusodat, önmagadat egyetlen trekkel kellene jellemezni, melyik lenne az?
Jelenleg: Oscar Mulero: Disinformation.

Mire számíthatunk tőled a közeljövőben?

A közeljövőben tervezek egy podcast sorozatot, ami a Facebook-os oldalamon is hamarosan követhető lesz. Tervezek még egy mixet, teljesen más tematikával, mint az eddig megszokottak. Ebben a hónapban hallható leszek Külvárosi Open-Air Technón június 21-én, illetve július 26-én az IKZ és a HYPNOSIS által megrendezésre kerülő Mathew Jonson bulin.

Külvárosi Open Air Technwww.facebook.com/events

Címke , , , , ,

Szólj hozzá

